شرایط ضمانت نامه

شرایط ضمانت نامه:

1. کارت گارانتی قابل نقل و انتقال نیست.

2. خدمات گارانتی فقط شامل قطعات یدگی و دستمزد می باشد.

3. ضمانت محصولات شرکت با هالوگرام، مهر و امضای فروشنده معتبر می باشد.

4. مدت زمان ضمانت نامه 24 ماه است. (برای کالاهایی که نیاز به نصب دارند، از زمان نصب و برای کالاهای غیرنصبی، از زمان خرید می باشد)

5. فقط کارت هایی معتبر می باشند که به مهر و مدل دستگاه و تاریخ انقضا ممهور شده باشد.

6. هرگاه در طی دوره گارانتی دستگاه توسط افرادی بجز افراد سرویس مجاز، نصب، تعمیر یا دستکاری شود، شرایط گارانتی شامل آن دستگاه نخواهد بود.

7. ارائه این کارت جهت سرویس و تعمیر دستگاه الزامی است. در غیر این صورت اجرت تعمیرات و قطعات یدکی نقدا دریافت می گردد.

8. این ضمانت نامه فقط شامل دستگاه اصلی که در این کارت قید گردیده، می باشد.

9. خرابی در اثر استفاده از قطعات یدکی یا مواد مصرفی غیر استاندارد، خارج از گارانتی و مشمول هزینه طبق تعرفه های شرکت خواهد بود.

10. دستگاه هایی که نیاز به تعمیر دارند باید به همراه کارت گارانتی به تعمیرگاه آورده شده یا به یکی از مراکز سرویس فرستاده شود.

11. برای دستگاه های دارای نصب، گارانتی فقط در صورتی قابل قبول است که توسط مراکز خدمات پس از فروش شرکت نصب و راه اندازی شده باشد.

 

موارد مندرج زیر شامل ضمانت نامه نمی باشد:

1. خرابی ناشی از حمل و نقل

2. بدنه، قاب، کلیدها، پریز و قطعات دکوری و شکستگی به طور کل

3. خرابی ناشی از نوسانات برق و عدم دقت در استفاده و نگهداری

4. خرابی در اثر استفاده از قطعات یدکی یا مواد مصرفی غیر استاندارد، خارج از گارانتی و مشمول هزینه طبق تعرفه های شرکت خواهد بود.

طرح افق چیست و چگونه در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنیم؟

 

طرح افق و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

برای خرید تلفن همراه نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. به عنوان مثال رجیستری یکی از این مسائل مهم می‌باشد که قبل از خرید گوشی موبایل باید به آن توجه ویژه داشت. بعد از اهمیت طرح رجیستری ، طرح دیگری نیز به نام طرح افق وجود دارد که رعایت آن بسیار ضروری بوده و مربوط به واردکنندگان و عرضه کنندگان گوشی موبایل هوشمند و تلفن های همراه بوده که از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره طرح افق و چگونگی ثبت نام آن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

مفهوم طرح افق

طرح افق (استاندارد سازی فاکتور و نظارت بر قیمت ) از یکم فروردین ماه سال ۹۹ اجرایی شده است. بر اساس این طرح تمامی فروشندگان تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند ، باید گوشی های خود را طبق  اصول این طرح ثبت نام کرده و وارد سامانه مربوطه نمایند.

اهمیت ثبت نام در طرح افق چیست؟

تصور کنید شما تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند خود را در تهران خریداری کرده‌اید و شخص دیگری نیز در همین تاریخ و در شهر اصفهان، درست گوشی موبایل هوشمندی مشابه گوشی شما خریداری کرده است . مسئله مهم قیمتی است که شما در تهران و آن شخص در اصفهان پرداخته است. آیا میزان قیمت گوشی در دو شهر مختلف برابر است؟

طرح افق به منظور کنترل قیمت تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند شکل گرفته و نظارتی بر قیمت کالاها در تمامی نقاط مختلف دارد. تمامی فروشندگان گوشی های تلفن همراه باید اجناس و کالاهای خود را که شامل تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند و همچنین تبلت‌ها می‌باشند، می‌بایست در سامانه مربوط به افق ثبت نام کنند تا قیمت آن‌ها با قیمت تعیین شده برابر باشد و شخص فروشنده نتواند در  شهری دیگر و یا در فروشگاهی دیگر این گوشی موبایل یا تبلت را با قیمت بیشتری به فروش برساند.

تفاوت طرح رجیستری و افق

طرح رجیستری برای مقابله با قاچاق گوشی موبایل و تلفن همراه صورت می‌گیرد. برای این که تعداد گوشی‌های وارد شده در کشور مشخص باشد و قادر به کنترل آن باشیم و احتکار صورت نگیرد، لازم است که تعداد و آمار دقیق آنها را بدانیم. به همین منظور تمامی گوشی‌ها باید در سامانه افق ثبت شوند.

اگر گوشی خریداری شده در سامانه افق ثبت نشده باشد چه می شود؟

اگر تلفن همراه یا گوشی موبایل هوشمندی در سامانه مربوط به افق ثبت نشود، هنگامی‌ که مشتریان گوشی را خریداری می‌کنند با مشکل رجیستری مواجه می‌شوند. به عنوان مثال گوشی آن‌ها در سامانه همتا ثبت نشده و اعلام می‌شود که این گوشی قاچاق بوده و رجیستر نخواهد شد.

چگونه گوشی موبایل وارداتی را در سامانه افق ثبت کنیم؟

ثبت نام در سامانه جامع تجارت بسیار آسان بوده و برای ثبت تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند وارداتی کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

گام اول:

در ابتدا باید در سامانه جامع تجارت که سامانه مربوط به طرح افق می‌باشد اقدام به ثبت نام کنید

 

 

گام دوم:

در این سامانه باید نام واحد تولیدی خود و اطلاعات تماس و کدپستی خود را ثبت کنید و اگر واحد صنعتی باشید باید مجوز تولیدی بهین یاب و شناسه کسب و کار خود را دریافت  کنید و در صورتی که واحد صنفی هستید باید مجوز تولیدی صنفی خود را انتخاب کرده و شماره صنفی را ثبت کنید.

گام سوم:

در این مرحله باید واحد‌های تولیدکننده و واحد‌های صنفی مشخصات انبار و کدپستی خود را وارد نمایند.

 

گام چهارم:

در این مرحله که ثبت تولید نام دارد باید تولیدکنندگان سال و ماه تولید و انبار مدنظرشان را تعیین کرده و بر اساس شناسه کالا در سامانه تجارت آن را بارگذاری نمایند تا امکان ثبت فروش این محصولات برایشان میسر گردد.

 

گام پنجم:

نوبت به مرحله ثبت داخلی می‌رسد و در این مرحله با انتخاب فروش به تاجر یا فروش به مصرف کننده وضعیت فروش را مشخص کنید. لازم به ذکر است که تاریخ سند فروش یا همان فاکتور صادر شده توسط فروشنده باید در این مرحله ثبت گردد و همچنین می‌توانید به جای تک تک صورت حساب‌ها یک صورت حساب کلی وارد کنید.

 

گام آخر:

در آخر نوبت به ثبت فروش صادراتی می‌رسد. واحدهایی که صادرات انجام نمی‌دهند ضرورتی برای انجام این مرحله ندارند اما در غیر این صورت طبقه کالا و لیست شناسه کالاها و سپس ثبت کالاها را باید انجام ‌دهند.

 

آموزش فعال سازی دستگاه

 

هر دستگاه تلفن همراه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

1.سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

2.کد دستوری #۷۷۷۷*

3.اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

 

مرحله دو

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

 

 

 

 

 

 مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

 

 

 مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

 

 

 

 

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

 

 

 

 

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

 

 

طرح رجیستری

 

 رجیستری گوشی در شبکه مخابراتی به چه معناست؟

 

بر اساس قوانینی که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اجرا در آمده، افرادی که گوشی جدیدی خریداری می‌کنند، باید آن را در شبکه مخابراتی به ثبت برسانند تا گوشی خریداری شده بتواند با توجه به نوع سیمکارت به شبکه مخابراتی ایران متصل شود. در واقع رجیستر کردن گوشی، به عنوان یک مجوز برای دستگاه تلقی می‌شود که آیا این مدل می‌تواند به شبکه مخابراتی اتصال داشته باشد یا نه.
در صورتی که گوشی یا تبلت‌ مشمول‌تان در زمان طرح رجیستری خریداری شده باشد و نسبت به ثبت آن اقدام نکرده باشید، بعد از گذشت 30 روز استفاده، سیمکارت موجود در دستگاه دیگر شناخته نشده و نمی‌تواند به شبکه مخابراتی ایران متصل شود. این قضیه برای گوشی مسافران هم صادق بوده و این دسته از افراد تنها 30 روز می‌توانند بدون رسیدگی به شرایط و ضوابط گمرک از دستگاه‌شان استفاده کنند.

چگونه گوشی و یا تبلت را رجیستر کنم؟

 

دو راه برای رجیستر کردن دستگاه الکترونیکی شما وجود دارد. یکی با استفاده از وب‌سایت و دیگری توسط کد USSD بوده که در ادامه هر دو را برای‌تان توضیح داده‌ایم:

آموزش رجیستری گوشی با استفاده از وب‌سایت
وارد سایت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی (همتا) شوید.
شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و بر روی ادامه کنید.

 


کد ارسال شده توسط پیامک را به همراه کد تصویر امنیتی وارد کرده و بر روی ورود کلیک کنید.

 

 

 

 

با وارد شدن به صفحه جدید، از نوار سمت راست، بر روی فعال سازی تلفن همراه کلیک کنید.

 

 

 

 

 

شماره تلفن همراه، شناسه IMEI دستگاه و کد فعالسازی را وارد نمایید.

 چگونه IMEI دستگاه بدست آوردید:

با شماره‌گیری #06#* کد IMEI را خواهید دید. این روش برای گوشی‌های قدیمی و حتی تعدادی از جدیدترها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. امّا برای تلفن های هوشمند‌ باید از روش‌های زیر استفاده کرد:
• سیستم عامل آندروید Settings و در ادامه بخش About Phone

 

کد فعالسازی را چگونه تهیه کنیم؟

 

کد فعالسازی شما بر روی کارت گارانتی درج گردیده لذا دستگاه هایی که با گارانتی خریداری می شوند حتماً شامل کد فعال سازی می باشند.
طبق اطلاعاتی که از سوی سامانه همتا ارائه شده است، اگر گوشی خود را از نمایندگی های رسمی شرکت هایی مثل سامسونگ خریداری کنید در جعبه آن ها یک کارت اختصاصی با نام Activation Card یا کارت فعال سازی وجود دارد که حاوی یک کد است. با وارد کردن این کد در سامانه همتا می‌توانید فعال سازی گوشی را انجام دهید.
اما در شرایطی که گوشی را از فروشندگان موبایل دیگر مثل مغازه دار ها خریداری کنید و کد فعال سازی گوشی در جعبه آن وجود نداشته باشد، فروشنده باید کد فعال سازی گوشی را در اختیارتان قرار دهد. بدین منظور وی از شما می‌خواهد تا شماره سیم کارتی که تمایل دارید در گوشی جدیدتان از آن استفاده کنید را ارائه نمایید. سپس فروشنده مراحلی را طی خواهد کرد که باید برای انتقال مالکیت گوشی انجام شود .در پایان یک پیامک از سوی سامانه همتا به شماره سیم کارتی که شما در اختیار فروشنده قرار داده بودید ارسال می‌شود. این پیامک حاوی کد فعال سازی است که شما می‌توانید با استفاده از آن فعال کردن گوشی در سامانه همتا را با سیم کارت خودتان انجام دهید. لازم به اشاره است که اگر گوشی را به عنوان یک گوشی دست دوم از فرد عادی خریداری کنید هم لازم است مراحل مشابه طی شده و کد فعال سازی جدید گوشی به شماره سیم کارت خریدار پیامک شود تا وی قادر به فعال سازی گوشی باشد.

 

 

 در آخر بر روی فعالسازی کلیک کرده و تغییرات را اعمال کنید.

 

 

آموزش رجیستری گوشی با استفاده از سامانه USSD

 

شماره #7777* را توسط دستگاه شماره گیری کنید.
بعد از باز شدن سامانه، با شماره گیری 2 و دکمه Send، گزینه فعالسازی را انتخاب کنید

 

  

 

 

  ثبت دستگاه را با ارسال عدد 1 تایید کنید و منتظر پیامک اتمام مراحل بمانید.

برای رجیستری گوشی و تبلت توسط وب‌سایت و USSD، به موارد زیر توجه کنید:

در صورت موفق بودن عملیات ثبت دستگاه، پیامک تایید برای‌تان ارسال می‌گردد.

کد فعال‌سازی هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید، توسط فروشنده در اختیارتان قرار می‌گیرد.